coretan sekilas kata

Assalammualaikum..blog ini baru saje aku tubuhkan pada bulan april 2011..blog aku yg lame² smua nye da hilang..aku search punyer search pon x jmpe²..aku geram giler..aku hrp, ini adelah blog aku yg trakhir yg aku buat yg x kan hilang dan tros kekal dgn blog ini..kpd sesiape yg mahu jd followed nie sgt² la dialu²kan..sepuluh jari ku tadahkan menjempot korg smua mngikuti perkembangan semasa yg telah aku karangi nie..diharapkan skali lg,kalo ade sbrg komen @ maklom balas dari korg smua mengenai blogger aku nie..dpt lah tegor menegor utk aku mmperbaiki mnjdkn blogger nie lebih baik dr sblom² nye..blog yg aku reka kan ini hnye lah tujuan utk brkongsi dgn korg² smua ape yg trlintas dlm kple otak aku nie..mne lah tau,ade yg blh ku jd kn pengajaran & sempadan..aku akui lebih suke brkongsikn pngalaman tentang kehidupan kite slme nie..krne aku sdg mncari hala tuju kehidupan yg sebenar..x lupe juge aku akn brkongsi ape saje cerite tntg kehidupan ini..so go too singora².blogger...see yaaaaa.....

Isnin, 26 September 2011

Kehidupan yang akan ke penghujung nye

agak lame aku x menaip ape² kt blog kesygn aku nie..smkin sebok rase nye diri ku nie..wlau pon,aku x tau ape yg aku blh sebok sgt smpai xde mase nk mmberi entry ape² pon..so,stlah skian lame nye aku menyepi kn diri dgn agk lame nye..aku tringin utk membuat entry yg baru kt blogger ini,ape yg hendak ku bicakan disini adalah kehidupan kita nie skrng sudah smpai ke penghujungnya krne trlalu byk ku lihat kejadian yg sememangnye membimbangkan aku sebagai manusia yg prihatin dgn keadaan disekeliling..apekah ini yg dikatakan dunia akhir zaman yg secare realiti nye kite sedar tpi disamping itu kite masih tidak akn hal tersebot..senang cite kite masih dlm dibuai mimpi ddlm kehidupan kite ini..cube lh,kite smua renung,byg kn ape yg telah terjadi pd kite smua..berikan lah mase utk kite memikirkan perkare tersebot..adekah kite masih diberikan kesempatan sekiranye kehancuran dunia ini terjadi pada hari jumaat ini..ingt lah,bhwe prjlnn kehidupan kite bkn hnye didunia..kite masih ade lg prjlnn yg masih jaoh utk kite tempohi dimase yg bakal kite lewati..pujok lah iman kite,pujok lah hati kite,pujok lah dgn selembut² nye krne hati dan iman kite masih ade..bak kate ilmuan islamiah..sejahat² manusia adalah sebaik² jin..jadik sejahat mane kite sekalipon,pasti ade terselit nye keimanan didlm jiwa kite..aku takot akn kematian,aku x tau ape akn trjadik pada diri ku ini,sekirenye ajal ku tiba kelak..apekah nasib ku di alam barzakh itu..seharusnye,kite smua msti lekas trjage dari buaian mimpi ini..jgn lah,kite asyik teros dilena dgn mimpi² yg indah..krne ssngguhnye,kehidupan yg kite cari² slme ini hnye akn kekal di akhirat kelak..mudah²an,kite tergolong dlm golongan yg sebaik² nye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan